26.06.2019
Biedronka najpopularniejszą siecią spożywczą po Polsce

  • Projekt budżetu na 2019 rok kalendarzowy do komisji sejmowych
  • Koniec ze zmianą czasu? Komitet Europejska przedstawi propozycję
  • W tę niedzielę zrobisz promocje. Potem długa przerwa
  • Gospodarka rośnie, ale inwestycje rozczarowały
  • Coca-Cola kupuje znaną sieć kawiarni

Najczęściej odwiedzaną siecią w Polsce jest Biedronka. Jej sklepy odwiedza 85 procent naszych rodaków - wynika z charakterystyki agencji Market Side.

Raport "Sieci spożywcze" obrobiony przez agencję Market Side pokazuje, gdzie Polacy wykonują zakupy i jak sprawdzają poszczególnie sieci spożywcze. Wynika tu, że najpopularniejszą siecią na terytorium polski jest Biedronka, którą w ciągu ostatniego miesiąca odwiedziło 85 proc. Polaków. Na rzecz 46 proc. z naszej firmy sieć należąca do portugalskiego Jerónimo Martins jest najczęstszy miejscem zakupów spożywczych.

Uber zmienia maksymy płatności. Zablokuje środki na koncie

Kto nadal?

Drugie miejsce wśród najpopularniejszych sieci zajął Lidl, w którym zakupy robiło 52 proc. badanych. Niemiecka sieć jest najczęstszym miejscem zakupów dla 9 proc. Polaków.

Na trzecim miejscu znalazł się Kaufland (tak jak Lidl stosowny do Schwarz Group). Oferty w nim robi 34 proc. Polaków. Dla szóstej proc. z nas wydaje się być to najczęściej odwiedzany sklepik.

Na kolejnych miejscach uplasowały się hipermarkety Auchan, zwykłe sklepy osiedlowe, supermarkety i hipermarkety Tesco, sklepy Żabka, Netto, Intermarche, sklepy Carrefour oraz Społem.

Opinie klientów

Z papieru wynika również, że Petronelka, Lidl, Kaufland, Auchan i Aldi to najlepiej oceniane wśród klientów sieci spożywcze. Zdaniem twórców analizy powstaje to z prowadzonych za pośrednictwem te sieci polityki niewysokich cen.

Źródło:. pl Najchętniej odwiedzane sklepy spożywcze

Jakie wyroby przyciągają klientów do konkretnych sklepów? Z raportu wypływa, że są to mięso i wędliny oraz nabiał. Te produkty były kluczowe dla osób robiących zakupy w Biedronce, Lidlu, Kauflandzie oraz sieci Auchan.

W przypadku nabiału zdecydowanym liderem jest Biedronka. Aż 46 proc. jej odbiorców przyszłoby do sklepu specjalnie w tym celu: najczęściej po mleko, masło lub margarynę, sery czy jogurty. Również mniejsze sieci dyskontowe – Aldi i Netto – dość mocno pociągają nabiałem.

Co do odwiedzenia pieczywa nadal nie do pobicia są sklepy osiedlowe oraz Społem. W warzywach i owocach dobrą pozycję mają Biedronka, Lidl a także Carrefour Market.

Z kategorii niespożywczych w sytuacji chemii gospodarczej dobrze wypadają hipermarkety Auchan i Carrefour, a w odzieży a mianowicie hipermarkety Auchan, Tesco oraz Lidl.

Rewolucyjne zmiany w gospodarki coraz bliżej. Zapowiedź Biurze prawnym Prezydenta

Klienci mniej wyznawcy

Z raportu wynika również, że niemal wszystkie necie odnotowały wzrost liczby nabywających w porównaniu do testowania z 2012 roku.

"W znacznym stopniu wynika on ze wzrostu liczby sklepów w ciągu ostatnich 5 lat" - odczytujemy w raporcie.

Drugi wyraźny trend to zwiększające się współkorzystanie z różnych internecie. Jak zauważono, w 2017 roku przeciętny klient robił w ciągu ostatniego miesiąca promocje w średnio 4, 1 sieciach, kiedy w 2012 roku tylko w 2, 5 sieciach.

Badanie firmy Market Side jest przeprowadzone w listopadzie 2017 roku na próbie 600 osób. Maksymalny błąd statystyczny wynosi 4 proc.