24.07.2019
Elektryfikacja linii Rzeszów-Ocice będzie osiągać cenę ponad 100 mln zł

Po elektryfikacji linii kolejowej skróci się okres przejazdu ze stolicy Podkarpacia do Sandomierza, a w przyszłości inwestycja pozwoli uruchomić połączenie do Warszawy. Odrzucić trzeba będzie już zamieniać lokomotyw elektrycznych na spalinowe, jak to dzieje się obecnie. Ale na skraj inwestycji poczekamy 4 okres.

Wkrótce zacznie się elektryfikacja odcinka linii kolejowej Rzeszów-Ocice. Przetarg został ogłoszony w czerwcu i mieści elektryfikację, przebudowanie i ochrona istniejącej sieci elektroenergetycznych jak i również teletechnicznych oraz wycinkę drzew. - Prace budowlane zaplanowano na lata 2017-2020. Szacowany koszt elektryfikacji to więcej niż 100 mln zł a mianowicie mówi Dorota Szalacha wraz z biura prasowego PKP Krajowe Linie Kolejowe.

Zamiana lokomotyw

Pociągiem dojedziesz w spotkanie z papieżem. siedemset dodatkowych składów

Elektryfikacja 67-kilometrowej trasy Rzeszów–Ocice pozwoli w skrócenie czasu przejazdu do Sandomierza, m. in. dzięki wyeliminowaniu konieczności zmiany lokomotyw elektrycznych na spalinowe. Ułatwi też podróż, a w przyszłości umożliwi uruchomienie połączenia między Rzeszowem a Warszawą przez Sandomierz - Skarżysko-Kamienną i Radom oraz za pośrednictwem Tarnobrzeg–Stalową Wolę i Lublin.

- Elektryfikacja naszej linii (nr 71) wówczas nie tylko krótsza i wygodniejsza podroż na drodze Rzeszów–Sandomierz, ale także Rzeszów–Lublin - zaznaczyła Szalacha.

PKP Polskie Linie Kolejowe przeznaczyły do tej okresy na inwestycje na tej linii ponad 230 mln zł.

Połączenie Rzeszów–Sandomierz–Warszawa będzie możliwe dopiero na zakończeniu prac modernizacyjnych w linii nr 25 Skarżysko Kamienna–Ocice oraz na miarki nr 8 Warszawa–Radom. - Dodatkowe korzyści będą także po zakończeniu modernizacji (w tym elektryfikacji) linii nr 68 Lublin–Stalowa Wola i trasy Lublin–Otwock. Planowany termin zakończenia wszystkich tych planów to rok 2020 - powiedziała Szalacha.

Z Rzeszowa do Osic

Obecnie dzięki odcinku Rzeszów-Ocice prowadzone istnieją prace, związane z budową nowego przystanku w Chmielowie i wydłużeniem peronu przy Głogowie Małopolskim. Obie inwestycje mają zostać zakończone do końca 2016 r.

Natomiast w marcu br. PLK podpisały umowę na opracowanie dokumentacji budowy mijanki w Majdanie Królewskim. Dzierży być gotowa do samego końca br., a mijanka - przy 2018 r. Jak podkreśliła Szalacha, mijanka poprawi przepustowość linii i usprawni czyn kolejowy.

W przeszłym roku na trasie wraz z Rzeszowa do Ocic PLK przebudowała wiadukt kolejowy po miejscowości Widełka, koszt inwestycji wyniósł 2 mln złotych. W 2015 r. PLK wydały również ponad dwóch, 7 mln zł dzięki modernizację 3 przejazdów kolejowo-drogowych w: Komorowie, Pogwizdowie Świeżym i Miłocinie.