Nadal nie możesz pozwać swojego banku. Więc co możesz zrobić?

Category: Mogą Mieć
17 lutego 2021

Jak sprawić, by arbitraż działał w sporach z Twoją instytucją finansową

Niedawne głosowanie Senatu za pozostawieniem języka przymusowego arbitrażu w umowach konsumenckich z bankami i innymi instytucjami finansowymi oznacza, że ​​konsumenci będą nadal mieli ograniczone możliwości prawne, jeśli uznają, że zostali skrzywdzeni przez firmy takie jak Wells Fargo i Equifax.

Teraz, tak jak poprzednio, konsumenci składający skargi na firmy finansowe będą w większości przypadków zmuszeni do rozstrzygnięcia sporu w drodze arbitrażu, procedury pozasądowej, która często faworyzuje firmy z głęboką kieszenią i zwykle nie można się od nich odwołać.

Po tym, jak wiceprezydent Mike Pence oddał decydujący głos, Senat głosował 51 do 50, aby wyeliminować regułę, sfinalizowaną w lipcu przez Biuro Ochrony Konsumentów i Finansów, która ułatwiłaby konsumentom dołączanie do pozwów zbiorowych w walce z domniemanymi wykroczenia instytucji finansowych. Zgodnie z ustawą Congressional Review Act, prawodawcy mogą opuścić regulacje agencji rządowych 60 dni legislacyjnych po ich wprowadzeniu. Izba już głosowała przeciwko tej regule, więc faktycznie jest martwa. W pełni wszedłby w życie w 2018 roku.

Consumers Union, dział Consumer Reports zajmujący się polityką i mobilizacją, usilnie wspierał zasadę CFPB, zgodnie z którą konsumenci mają możliwość przyłączenia się do pozwów zbiorowych przeciwko instytucjom finansowym.

„Głosowanie oznacza, że ​​duże firmy finansowe mogą zamknąć drzwi do sądu – mówi George Slover, starszy doradca ds. Polityki w Consumers Union. „Reguła CFPB była starannie opracowaną odpowiedzią na coraz powszechniejsze stosowanie klauzul dotyczących przymusowego arbitrażu, które wymagają od konsumentów zrezygnować ze swoich praw tylko po to, by otrzymać pożyczkę lub inną usługę finansową .

Ted Frank, dyrektor Center for Class Action Fairness w Competitive Enterprise Institute w Waszyngtonie, ma inne podejście. „Głosując przeciwko antyarbitrażowemu przepisowi Biura Ochrony Finansów Konsumentów, mówi, „Senat zapobiegł kradzieży gotówki, która przeniosłaby bogactwo od konsumentów do kieszeni zamożnych prawników.

Są jednak sposoby, aby arbitraż działał dla Ciebie. Kluczem jest zrozumienie, jak działa system i jak można go wykorzystać na swoją korzyść w stosunku do dostawcy usług finansowych.

Co zrobić najpierw

Zanim rozważysz arbitraż, możesz podjąć bezpłatne i łatwe kroki, które mogą pomóc w rozwiązaniu sporu z dostawcą usług finansowych.

Złóż skargę do CFPB.Zarejestruj swoją skargę w bezpłatnej bazie danych skarg konsumenckich CFPB lub zadzwoń pod numer 855-411-2372. Wypełniasz formularz, a przedstawiciel CFPB przekazuje firmie Twoje obawy.

Biuro twierdzi, że zwykle otrzymasz odpowiedź od firmy w ciągu 15 dni. CFPB zwrócił konsumentom miliony dolarów pomocy w ciągu ostatnich pięciu lat poprzez skargi dotyczące bazy danych.

Jest jedna wada: każda decyzja jest ostateczna. Nie ma możliwości odwołania się przez proces składania skarg przez CFPB, jeśli nie jesteś zadowolony z odpowiedzi firmy, powiedział nam rzecznik.

Zgłoś problem do Better Business Bureau.Dowiedz się, gdzie znajduje się siedziba firmy, a następnie zarejestruj swoją skargę w biurze BBB. Przedstawiciele BBB skontaktują się z Tobą, aby pomóc rozwiązać problem lub przynajmniej uzyskać odpowiedź od firmy. Zwykle możesz się tego spodziewać w ciągu 35 dni od pierwotnej skargi.

Następny krok: skonsultuj się z prawnikiem konsumenckim

Jeśli bezpłatne metody nie działają, skonsultuj się z prawnikiem konsumenckim, aby sprawdzić, czy Twoja sprawa jest warta skierowania do arbitrażu.

„Aby przeprowadzić arbitraż, naprawdę potrzebujesz odszkodowania za co najmniej kilkaset dolarów – mówi Stacy Bardo, prawnik konsumencki z Chicago.

Możesz znaleźć adwokata za pośrednictwem Krajowego Stowarzyszenia Rzeczników Konsumentów. Możesz zadzwonić do więcej niż jednego, aby dowiedzieć się, jaka jest jego specjalność.

Na przykład Dan Blinn, dyrektor Consumer Law Group w Rocky Hill w stanie Connecticut, koncentruje się na sporach między konsumentami a dealerami samochodowymi, dotyczących oszustw i innych konfliktów związanych z finansowaniem samochodów. „Nie ma wielu prawników, którzy zajmują się takimi sprawami – zauważa.

Blinn mówi, że nie pobiera opłaty za pierwszą wizytę klienta. Ale ostrzega, że ​​nie każdy przypadek jest wart jego czasu. Najlepsze z nich obejmują naruszenia prawa, które zezwalają na przesuwanie opłat – to znaczy firma, z którą masz do czynienia, musi zapłacić adwokatowi rozsądne honoraria, jeśli przegra w postępowaniu arbitrażowym.

Blinn twierdzi, że unika przypadków nadmiernych obciążeń karty kredytowej lub telefonu komórkowego.

„Zwykle chodzi o bardzo małe kwoty, 20 dolarów lub mniej – wyjaśnia. „Jeśli masz milion osób obciążonych kwotą 5 dolarów, jest to sprawa w postępowaniu zbiorowym o wartości 5 milionów dolarów. Ale postępowanie arbitrażowe w celu odzyskania tych 5 dolarów od jednej osoby nie jest opłacalne ani dla konsumenta, ani dla prawników .

Możesz także spróbować złożyć osobisty pozew. Ale to też może być trudne. „Jeśli istnieje klauzula wiążącego arbitrażu i któraś ze stron umowy mówi, że chce arbitraż, sąd jest zobowiązany to zrobić – mówi Blinn.

W niektórych przypadkach firma może zgodzić się na ugodę.

„Może się to zdarzyć, jeśli pozwany nie chce uiścić opłat arbitrażowych – zauważa Blinn. „Czasami, gdy istnieje obrona finansowana z ubezpieczenia, firma ubezpieczeniowa woli, abyś poszedł do sądu. Firmy ubezpieczeniowe nie lubią arbitrażu, ponieważ nie można się odwołać. A arbitrzy mogą popełniać błędy .

Rozważ alternatywy

Jeśli prawnik nie podejmie Twojej sprawy, możesz skorzystać z innych opcji, z których część może prowadzić do odzyskania Twoich pieniędzy. W innych przypadkach możesz po prostu uzyskać satysfakcję, wiedząc, że zawstydziłeś firmę lub uprzedziłeś innych konsumentów o jej wadach.

Udaj się do sądu ds. Drobnych roszczeń.Zwykle możesz pozwać tylko o odszkodowanie pieniężne, ale w niektórych przypadkach możesz również otrzymać odszkodowanie za cierpienie emocjonalne i niedogodności. Koszt wniesienia pozwu różni się w zależności od jurysdykcji. Na przykład w Connecticut to 95 dolarów. Sąd rozpatruje sprawy o wartości do 5000 USD.

Zgłoś problem swojemu prokuratorowi generalnemu.Większość biur AG posiada wydziały ds. Oszustw konsumenckich. „Widziałem kilka przypadków, w których prokuratorzy generalni pomagali indywidualnym konsumentom w sprawach – mówi Paul Bland, dyrektor wykonawczy Public Justice, organizacji non-profit zajmującej się ochroną konsumentów. „Większość stanowych AG ma bardzo ograniczony personel, ale warto spróbować.

Zazwyczaj jednak biuro prokuratora generalnego nie zajmuje się twoją konkretną sytuacją. Zamiast tego doda Twoją skargę do swoich baz danych skarg przeciwko konkretnej firmie lub branży, aby opinia publiczna mogła się z nią zapoznać. Państwa podejmują również kroki prawne przeciwko firmom finansowym, gdy wystarczająca liczba konsumentów narzeka.

Złożyć skargę do regulatora stanu.Banki, ubezpieczenia i inne stanowe organy regulacyjne mogą mieć wydziały konsumenckie, które zajmą się Twoim problemem.

Upubliczniać.Publikowanie i komentowanie na Twitterze, Facebooku, YouTube, Reddicie i innych kanałach mediów społecznościowych to kolejny sposób na zawstydzenie firm i czasami wprowadzenie zmian. Jeśli lokalna telewizyjna stacja informacyjna ma reportera konsumenckiego, może on zbadać sprawę i pomóc w znalezieniu rozwiązania. Możesz również przesłać wskazówkę na stronie głównej siostrzanej witryny Consumerist, Consumer Reports; redaktorzy mogą kontynuować. Pamiętaj, aby nie publikować numerów kont ani nie podawać danych osobowych.

Bardo zauważa, że ​​pójście tymi trasami prawdopodobnie nie przyniesie ci ekonomicznej gratki. „Ale ostatecznie, jeśli pojawi się wystarczająca presja, firma może podjąć działania – mówi.